Naujam klientui

Trumpai apie tai, kaip vyksta psichologo konsultacijos pas mane.

Iki pirmos konsultacijos

Visos konsultacijos vyksta tik užsiregistravus iš anksto ir sutarus dėl laiko. Registruotis galima el. paštu saukstas.proto@gmail.com arba Facebook puslapyje. Konsultacija trunka valandą, kainuoja 30 eurų.

Šiuo metu konsultacijos tik nuotolinės arba vaikštant Vilniaus gatvėmis (dažniausiai Neries paupiu). Pasibaigus karantinui – pakviesiu ir gyvoms konsultacijoms kabinete.

Pirma konsultacija

Visada pradedant siūlau galvoti, kad tai ir bus vienintelė konsultacija. Dažnai vienos konsultacijos ir užtenka – žmogus gauna reikalingą palaikymą, žvilgsnį iš šono, suformuluoja strategiją, kaip problemą spręsti toliau – ir to gana. Tačiau tai priklauso ir nuo jūsų – psichologo konsultacija nėra “tabletė”, kuri padeda. Padeda ne konsultacija, o aiškumas, ką toliau daryti savarankiškai. Sunkumas kaip buvo, taip ir lieka jūsų sprendimui. Jei jums sunku apibūdinti savo sunkumą ar suprasti, kodėl jis jus slegia – vienos konsultacijos paprastai neužtenka.

Pirmai konsultacijai visada naudinga apgalvoti savo klausimą, arba kaip vadinama – užsakymą psichologui. Ruošiantis verta apgalvoti atsakymus į tokius klausimus:

  • koks jūsų pagrindinis klausimas, sunkumas, kur ir su kuo jums nesiseka arba kur ir su kuo norite, kad sektųsi geriau? Būtų puiku, jei pateiktumėte kuo daugiau detalių apie tai, kaip jaučiatės, ką galvojate, kaip elgiatės, nes su apibūdinimu “man sunku” iš tiesų sunku kažkuo ir padėti. Kas sunku, kada sunkiausia, gal pastebite, kas sukelia tokią būseną, kokiose situacijose dažniausiai sunku?
  • ar seniai sprendžiate šį klausimą?
  • kokius būdus jau išbandėte, kas pavyko ir nepavyko? Visai normalu būti neišbandžius nieko, nesijauskite kalti, jei pagalbos ieškote iš karto.
  • ką galvojate apie savo galimybes šį sunkumą išspręsti? Ar tikite, kad galite jį įveikti? Kas jus motyvuoja ieškoti pagalbos? Ką esate pasiryžę pakeisti vardan šio sunkumo sprendimo?
  • kokios pagalbos tikitės iš psichologo? Ar turite viltį, kad psichologas “padarys kažką”, nuo ko jums bus geriau? Ar jau bandėte tai spręsti su kitų psichologu, gydytoju ar kitokia pagalba?
  • ar šiuo metu gaunate kokios nors pagalbos šiam sunkumui spręsti (dirbate su kitais specialistais, vartojate vaistus, taikote kokias nors priemones, metodus, skaitote, mokotės ir pan.)? Kokios paramos ir pagalbos galite gauti iš savo artimo rato (šeimos, giminaičių, draugų, kolegų)?

Pirma konsultacija dažniausiai apima šių klausimų aptarimą, galimų sprendimo strategijų svarstymą ir veiksmų plano sudarymą. Jei tokių sprendimų pasiekti neišeina, arba sutariame dėl tolimesnio mano palaikymo šiuos žingsnius atliekant – tariamės dėl tolimesnių konsultacijų.

Taip pat tai būdas jums ir man suprasti, ar mums kartu dirbti pavyksta. Jei jaučiate diskomfortą – tikrai gera mintis pabandyti kitą psichologą. Tai nereiškia, kad psichologija neveikia – gal mūsų asmenybės kiek per daug skirtingos, kad galėtume dirbti sklandžiai. Jei tai nėra stiprus diskomfortas – dirbant ilgiau, jis palaipsniui mažės, nes tapsime labiau pažįstami.

Tolimesnės konsultacijos

Paprastai susitinkame/susisiekiame kartą per savaitę, konsultacija trunka valandą, kainuoja 30 eurų. Prašau sumokėti tą pačią dieną, kai vyksta konsultacija, arba mokėjimo pavedime nurodyti konsultacijos datą.

Konsultaciją pradedame nuo bendro būsenos patikrinimo – klausiu “kaip jaučiatės? Kaip praėjo savaitė?”, dažnai prašau įvertinti skalėje nuo 0 iki 10, t.y. suteikti savo savaitei “pažymį”.

Tada aptariame praėjusios savaitės namų darbus – kaip pavyko juos atlikti, kokių buvo sunkumų, kokių kilo minčių, kas pasikeitė.

Tuomet klausiu – apie ką norite šiandien kalbėti. Šią dalį konsultacijos skiriame kokio nors konkretaus klausimo aptarimui, detalizavimui, buvusių arba būsimų situacijų aptarimui; kartais dalijuosi tuo, ką psichologijos mokslas žino ir siūlo konkretaus atvejo ar sunkumo sprendimui, kartais klientas pasakoja savo patirtis ir jau išmoktas pamokas. Kiekvieną kartą tikslas yra rasti ir sutarti dėl konkrečiai šiam žmogui tinkamo plano, veiksmų tam, kad esama padėtis pasikeistų į gerą, galimų kliūčių įveikos būdų (“jeigu bus taip… tada darysiu/galvosiu taip…). Sutartas veiksmų planas tampa sekančiais namų darbais.

Pabaigai tariamės dėl kitų temų aptarimui, kitos konsultacijos laiko (jei nesame sutarę kas savaitę to paties laiko).

Paprastai esamų, einamųjų klausimų aptarimui ir reišmingam postūmiui jas sprendžiant užtenka 7-10 konsultacijų. Jei klausimai “išsenka” – klientų prašau atvirai taip ir pasakyti, neieškant kitokių mandagių frazių. Puikiai tinka “man atrodo, kad dabar jau galiu tvarkytis savarankiškai” – man tai tikrai sukels tik džiaugsmą ir pasitenkinimą. Tokiu atveju paprastai siūlau daryti pertrauką ir grįžti, jei atsiras naujų sunkumų, įvyks atkrytis (grįšite prie senų elgesio modelių ir sunkumas vėl taps reikšmingas) arba kils naujų klausimų.

Daugiau susitikimų paprastai reikia, jei namų darbai neatliekami arba negali būti atliekami dėl nekontroliuojamų priežasčių, yra daug vidinio pasipriešinimo. Kiekvienas pokytis yra žingsnis lauk iš komforto zonos – nors tas žingsnis būtų ir į gerą, bet sąmonė dažniausiai pokyčiams priešinasi. Vidinis pasipriešinimas yra normali reakcija dirbant su psichologu, jam nereikia suteikti labai daug galios – tačiau jį taip pat labai svarbu su psichologu aptarti. Tai geras ženklas apie jūsų galvoje vykstančius pokyčius ir būdas atverti daugiau galimybių reikalingiems pokyčiams.

Pabaigai

Kiekvienas psichologas dirba truputėlį kitaip, nes pagrindinis psichologo darbo įrankis yra jis pats, jo ar jos asmenybė, mąstymas, emocijos. Kiekvienas iš mūsų esame skirtingi, todėl ir kiekvieno psichologo darbo metodai gali šiek tiek skirtis. Todėl gera mintis yra ieškoti _savo_ psichologo, su kuriuo galite laisvai ir atvirai kalbėtis. Jei jums nesiseka – galbūt jums tiesiog reikia kito žmogaus.

Praktinės detalės

Kontaktai ir mokėjimo informacija

Facebook registracija konsultacijai

Registracija konsultacijai el. paštu